Novice

INTERVJU - TOMI ŠMUC

Intervju – Tomislav Šmuc

»Z OK Autocommerceom doživljam svojo drugo pomlad«

Odbojkarski klub Autocommerce nadaljuje sezono z nezmanjšanim tempom. Še vedno niza zmage, sem ter tja odda zgolj kakšen niz nasprotniku, s tem poskrbi za kanček razburjenja, a popestri igro in nedvomno poskrbi za prepotrebno stopnjevanje napetosti, v smislu, kdo bo tisti, ki mu bo prvi »snel skalp«. Tribune z gledalci so, razveseljivo, čedalje bolj polne ne samo v Radovljici. Moštvo OK Autocommercea pa zanesljivo gre naprej, čeprav so nihanja v igri opazna, kot je opazna tudi taktika glavnega stratega, da ob manj »težkih« nasprotnikih ponuja priložnost za uigravanje tudi tistim igralcem, ki nestrpno čakajo svojo priložnost. Tomislav Šmuc, doslej nepogrešljivi organizator igre, je od začetka sezone zaradi operacije obeh kolen in daljše rehabilitacije, doslej nabral bolj skromno minutažo na parketu. Že nekaj tekem zapored, pa mu glavni trener ponuja »otvoritvene poteze«.

 

  • Iz tekme v tekmo se tvoja forma stopnjuje. V alternativi z Rokom Satlerjem vedno pripeljeta moštvo do končne zmage. Je to dober občutek?

Šmuc: »Več kot samo dober. Eni pač imamo malo več smole ali smo morda poškodbam izpostavljeni tudi genetsko, ampak se mi zdi, da navkljub vsem problemom, poškodbam in operacijam, vendarle nisem izpustil prav velik del svoje odbojkarske kariere. Sem toliko trmast, da stisnem zobe in igram naprej. Dokler bom lahko, bom zagotovo pomagal klubu in vedno dal svoj maksimum, saj to od mene pričakujejo drugi, predvsem pa to od sebe pričakujem sam. Tudi zato so občutki zelo dobri.«

  • Za tabo je relativno dolga športna pot. Zanimivo pa je, da si kot Ljubljančan vendarle začel v Brezovici. Zakaj?

Šmuc: »Moj prvi resni klub je dejansko bila Brezovica, saj druge možnosti takrat skorajda ni bilo. Za odbojko me je navdušil moj razredničar in nato trener, Marko Brumen, tudi sam odličen odbojkaš. Brumen je bil moj vzornik tudi kot človek. Vsi smo ga želeli v določenih stvareh posnemati. On me je pripeljal tudi v Brezovico. Po tem sem se preselil k Olimpiji, od tja v Salonit, naprej v Kamnik. Iz Kamnika sem šel za dve leti na Nizozemsko, po tistem pa sem se vrnil nazaj in sem že tretjo sezono v OK Autocommerceu.«

  • So možne in sploh upoštevanja vredne primerjave med temi klubi?

Šmuc: »Seveda so, čeprav gre za različna časovna obdobja, skozi katera smo se slovenski odbojkarji kalili. Moja profesionalna kariera se je stopnjevala in sem na Nizozemskem tudi dosegel svoj doslej največji uspeh, saj sem s svojim klubom takrat osvojil prvo mesto v Top Teamsu. S svojim zdajšnjim klubom, OK Autocommerce pa pravzaprav doživljam svojo drugo pomlad. Smo odlično organizirani, imamo vrhunski strokovni kader in smo si vsi skupaj zastavili visoke cilje, ki se mi zdijo povsem uresničljivi. Tako upam, da bomo z OK Autocommerceom vsaj ponovili moj uspeh z nizozemskim klubom in seveda segli še višje, se pravi se uvrstili v Ligo prvakov.«

  • Kot rečeno, si začetek letošnje sezone bolj spremljal s klopi kot ne. Kakšni so to občutki?

Šmuc: »Biti na klopi in čakati na ponujeno priložnost, ki pa je vendarle odvisna od tvoje forme, ni najbolj prijazno, saj bi raje bil na parketu in dal moštvenemu boju lastni prispevek. In vendarle je ekipa začela sezono silovito. Na soigralce sem zelo ponosen, saj dosegamo same zmage, kar je za začetek sezone morda celo boljše od tistega, kar smo sami pričakovali. Po težkih začetnih zmagah proti zahtevnima nasprotnikoma, ekipama Bratislave in Dunaja, sicer nismo nadaljevali z najboljšimi predstavami, čeprav smo, gledano po rezultatu, v samem vrhu. Osebno menim, da je prišlo do nekega celo običajnega padca zaradi utrujenosti od napornih treningov. Treniramo mnogo več, kot smo bili vsi navajeni kadarkoli doslej. Poleg tega, večina je začela sezono praktično brez pravega počitka zaradi reprezentančnih obveznosti. Tretji razlog pa mislim, da tiči v trenerjevi strategiji, saj stopnjuje našo formo. Tako, da osebno menim, da če že mora priti do rahlega padca, po tem je bolje, da se to dogaja sedaj, v tem delu sezone, kot pa kasneje. Če bomo »ta pravi«, ko bodo pred nami tudi ključni dvoboji, bo to dokaz, da smo na pravi poti.«

  • Kako na delo moštva vpliva organiziranost kluba?

Šmuc: »Organiziranost kluba je celo odločilnega pomena. Po mojih izkušnjah sta bila doslej po dobri organiziranosti v Sloveniji pravzaprav delno primerljiva le Salonit Anhovo v preteklosti in sedaj OK Autocommerce. Cilj je narediti odbojko še bolj atraktivno, pripeljati na tekme čim več publike. Pravzaprav danes za našim Autocommerceom daleč nazaj ne vidim nobenega drugega kluba, ki bi količkaj izstopal. In vendarle bi bilo dobro, da bi imeli posnemovalce in zasledovalce, saj gre za slovensko odbojko v celoti. Autocommerce mirno lahko primerjam tudi z mojim nekdanjim klubom na Nizozemskem Piet Zomersom, s to razliko, da so Nizozemci kajpada v rahli prednosti, ker to počnejo že dolgo vrsto let. A nekaj njihovih idej smo tudi že pobrali. Saj za to tudi gre. Dobre izkušnje in dobre prakse je treba prenašati naprej. Zagotovo pa se nič ne da storiti čez noč. Veliko se učimo in vsako leto smo dejansko vsi skupaj boljši, rezultat pa je tudi v tem, da je na tekmah veliko gledalcev, da je vzdušje zelo dobro, nenazadnje, da smo deležni tudi precej večje medijske pozornosti. Vsi se skratka, učimo: mi strategije, taktike in igre na terenu, vsi tisti, ki pa v klubu skrbijo za to, da se okrog nas vzporedno veliko zanimivega dogaja, pa vse ostalo: kako denimo od tekme narediti - dogodek. Sponzorji, ki se pojavijo takorekoč čez noč in enako kot so prišli, hitro tudi izginejo, ne morejo doseči veliko. Prav zato upam, da bo naš generalni sponzor Autocommerce vztrajal in da bo šlo tako naprej, kot doslej.«

  • Ali je moštvo OK Autocommercea danes deležno večje medijske pozornosti, kot še pred kakšnim letom? Ali je tvoja priljubljenost in priljubljenost tvojih soigralcev danes večja? Ali to čutiš tudi izven terena? Si športna zvezda?

Šmuc: » Ne. Zvezda nisem, ne rečem pa, da to ne bi bil, niti, da bi to bilo slabo. Na sploh pa se mi zdi, da smo sedaj že precej medijsko bolj prepoznavni, pa tudi se nam že dogaja, da nas zlasti mlajša generacija na Gorenjskem in drugod prepoznava, tudi, ko se srečujemo izven odbojkarske dvorane. Prav tako mislim, da se že pozna medijsko sponzorstvo časopisa Dnevnik, saj se od podpisa pogodbe dalje tudi v sami Ljubljani o nas in o odbojki veliko več govori kot kdaj koli prej. Zanimanje nedvomno raste, kar je spodbudno. Upam, da bomo tako nadaljevali, ker mislim, da vsi skupaj moramo še veliko postoriti, da dosežemo ali celo presežemo popularnost katerega izmed drugih športov. Smo pa na dobri poti in bomo na popularnosti še več pridobili, če nam bo uspelo priti v evropsko ligo. To bo avtomatično pomenilo večjo medijsko pokritost in s tem večjo popularnost, kluba, ekipe, odbojke na sploh.«

  • Si ponosen na to, da si član OK Autocommercea?

Šmuc: »Absolutno! S stem klubom smo namreč v teh treh letih osvojili vse, kar je bilo v danem trenutku možno. Mislim, da je vsak igralec, ki igra ali je igral za OK Autocommerce ponosen na to, in se zavedam, da bi marsikdo tudi želel biti član tega moštva. A Autocommerce osebno vidim tudi drugače. Ta klub veliko daje odbojki in zato mislim, da je cilj vsakega mladega igralca, ki razmišlja o karieri odbojkarja, ravno priti OK Autocommerce. Če se spomnim svojih začetkov izpred petnajstih, šestnajstih let, pravzaprav nismo imeli dosti izbire in ciljev, v smislu, v kateri slovenski klub bi si sploh želeli priti, ker se tam igra vrhunska odbojka. Zadnje čase se zadeve spreminjajo in samo lahko rečem, vsaka čast Autocommerceu, da je toliko vložil v odbojko, predvsem pa, da v njo verjame.«

Povzeto od časopisa Dnevnik

Naša spletna stran za boljše delovanje uporablja piškotke! Želite izvedeti več?
Ali se strinjate, da na vaš računalnik naložimo piškotke za ta namen?